منوي اصلي
آخرين دانلودها
آمار سايت
مقالات : 844
مهتدون : 25
کليپهاي صوتي : 353
کليپهاي تصويري : 12
دانلود کتاب : 291
دانلود نرم افزار : 0
بازديد امروز : 33
بازديد کل : 2446093
 
   
مقالات / تصحيح مفاهيم
در مقالات قبل نمونه هایی از تفسیر شیعه را بیان کردیم و در این مقاله به بیان برخی از تفاسیر اهل سنت، ذیل آیاتی که تفسیر آن‌ها را از تفاسیر شیعه بیان کردیم، می ‌پردازیم‌ تا تفاوت بزرگ و وسیع میان تفاسیر اهل سنت و شیعه را بیان نماییم

گریه کردن از ترس الله تعالی همان گریه ‌ی مستحب است و در دین امری پسندیده و مطلوب می ‌باشد؛ نصوص واضح و روشن قرآن کریم فروتنان را مورد ستایش قرار داده است

الله سبحانه و تعالی به پاک بودن کتابش، بیان آن، کامل بودنش و نیز قوت حجت آن سوگند یاد کرده است؛

اگر الله متعال و رسولش تو را دوست داشته باشند، شک نکن که محبوب حسین نیز هستی و حسین هم تو را دوست دارد، اما اگر محبوب آنان نباشی، محبوب حسین نیز نخواهی بود.

وقتی کتاب‌های شیعه را ورق می ‌زنیم، روایات بسیار زیادی مشاهده می ‌کنیم که به گریه کردن بر مصیبت قتل حسین رضی الله عنه تشویق می‌ کنند.

ناهنجاری های رفتاری بین مادر و دختر یکی از مشکلاتی به شمار می آید که در بسیاری از خانواده ها یافت می شود، که عواقب وخیمی را به همراه دارد. و از اسباب تخریب بنیان خانواده بوده، و اثرات جبران ناپذیری...

اگر در بین زن و شوهر گفت و گو ها به صورت واضح و مستقیم شکل نگیرد باعث می شود هر دو طرف سخنانی را که با یکدیگر در میان نمی گزارند را با خودش مطرح کرده و آن را از دیگری پنهان کند که این عمل رفته رفته باعث شکل گیری زندگی فردی شده و ضرری بسیار بزرگی بنیان زندگی مشترک آنان...

بیان کذب رافضی در مورد موقف علی رضی الله عنه در غزوه احد ابن مطهر الحلى رافضی می گوید: در جنگ احد زمانی که همه آنها جز علی بن ابی طالب شکست خوردند عده بسیار کمی از آنها به سوی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بازگشتند. اولین آنها عاصم بن ثابت، ابودجانه و سهل بن حنیف بودند و عثمان پس از سه روز بازگشت. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم به او [علی] گفت: تو به تنهایی مقاومت کردی. جبرئیل در حالی که به آسمان صعود می‌کرد گفت: لا فتى إلاَّ على لا سیف إلاَّ ذوالفقار و در این جنگ بیشتر مشرکان را به قت

کلام بزرگان اهل سنت و جماعت در خصوص فضايل اهل بيت رحمهم الله تعالي تهيه و گردآوري: محمد عبدالطيف بسم الله الرحمن الرحيم إنَّ الحمد لله نحمده ونستعينه ونستغفره ونعوذ بالله من شرور أنفسنا وسيئات أعمالنا، من يهده الله فلا مضل، ومن يضلل فلا لهادي له، وأشهد أنَّ لا إله إلاَّ الله وأشهد أنَّ محمداً عبده ورسوله، صلى الله عليه وعلى آله وصحبه وسلّم تسليماً كثيراً ..أما بعد: عقيده اهل سنت و جماعت در خصوص اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم عقيده متوسط و معتدل بين افراط و تفريط است. اهل سنت ه

نقش سبأيّه در تحوّل تشيّع بعد از امام علي و در ايّام امام حسن شيعيان علي بعد از سه روز از شهادت او، به دور فرزندش حسن بن علي (رضي الله عنهما) جمع شده و با او بيعت كردند.[1] و اوّلين كسي كه با او بيعت نمود قيس بن سعد عباده بود.[2] ليكن در همين موقع فتنه جويان سبأيّه دوباره سر بلند كرده و با قدرت بيشتري عقايدي را كه سابقاً از ترس علي مخفي نموده بودند، ابراز داشتند. مورّخي شيعي نقل مي كند كه: «بدعت سبأيّه در غلوّ در همان عهد امير المؤمنين عليّ بن أبي طالب(ع) ظهور كرد و آن وقتي بود كه بر افرادي

اهل بيت و نامگذاري به اسم عمر فاروق و ازدواج با دختر علي بسياري از اهل بيت همچنانكه به اسم ابوبكر تبرك وتيمَن نموده و فرزندانشان را به اين نام مي ناميدند، همين كار را با عمر فاروق انجام مي دادند، ولي قبل از شرح اين موضوع لازم به ياد آورى است كه علي مرتضي دختر خود امّ كلثوم را به ازدواج عمر در آورد و اين خود اقرار به فضائل و مناقب و محاسن عمر از جانب علي مي باشد و اين موضـــوع در بين مورّخان شيعه به تواتر آمده[1] و صحاح اربعهء شيعه آن را تأييد كرده اند.[2] و از محدّثان شيعه و فقهاي آنها، سيّد م

علي بار سفر بست و بر عبدالقيس گذشت، و با او همراه شده و در زاويه منزل گزيدند و از آنجا به سوي بصره روانه شد و طلحه و زبير و كساني كه با او بودند براي ملاقات او روانه شدند، و در نزد قصر عبيدالله بن زياد اجتماع نمودند و مردم هر كدام در طرفي مسكن گزيدند. علي قبل از لشگرش آمده بود و آنها به او ملحق شدند، سه روز در آنجا ماندند و قاصدان بين آنها در رفت و آمد بودند. اين در سال سي و شش هجري در نيمهء جمادي الاخره بود، بعضي از افراد به طلحه و زبير اشاره كردند كه فرصت را غنيمت شمرده و از قاتلان عثمان انتق

عكس العمل عثمان – رضي الله عنه - عكس العمل عثمان –رضي الله عنه- را نيز از طبري مي‌آوريم: سپس عثمان نامه به هر شهري نوشته و گفت: همانا من از كارمندانم هر سال در موسم حجّ بررسي و تحقيق و بازپرسي مي‌كنم. از روزي كه من متولّي امور گشتم امر به معروف و نهي از منكر روش ما بوده‌است. هر چه كه دربارهء من و واليانم ثابت شود آنرا به صاحب حقّ خواهم رساند، من و خويشانم هيچ حقّي قبل از مردم نداريم. اهل مدينه به من خبر داده‌اند كه بعضي به ناحقّ ضرب و شتم شده‌اند، هر كس كه باشد بايد حقّش را بستاند از خودم يا ا

الف: معناي توسل توسل در لغت به معني تقرب و نزديكي جستن مي باشد و وسيله به سببي گفته مي شود كه شخص را به مقصود و مراد مي رساند . توسل در اصطلاح شرع به تقرب و نزديك شدن به خدا با عمل به آن چه كه از آن راضي است، گفته مي‌شود . ب: معناي الوسيله در قرآن با تأمل و تفكر در تفاسير سلف صالح در خواهيم يافت كه توسل و وسيله فقط معناي تقرب به خداوند تبارك و تعالي با انجام عمل صالح را دارد. كلمه الوسيله در دو جاي قرآن كريم و در سوره هاي مائده و اسراء ذكر شده است؛ خداوند مي فرمايد:*يَا أَيُّهَا الَّذِينَ

تعريف ولايت ولايت يعني محبت، دوستي و ياري رساندن؛ و هم چنين به حفاظت، حراست و زير نظر داشتن نيز اطلاق مي‌شود . خداوند مي فرمايد:* وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ * «و نيكي با بدي يكسان نيست [بدي را] با آن چه بهتر است دفع كن آنگاه كسي كه ميان تو و او دشمني است گويي دوستي يكدل مي‏گردد ». ولايت با فتح واو (واو مفتوحه) به معناي كمك و ياري رساندن است . خداوند مي فرمايد:* وَالْمُؤْ

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين، نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين، وبعد: نخستین رکن از ارکان بزرگ اسلام، همانا گفتن لا اله الا الله و محمد رسول الله می‌باشد و قسمت دوم این شهادت یعنی: محمد رسول الله در خلال اموری که ذکر می‌شود. تحقق پیدا می‌کند: اولاً: تصدیق نمودن هر آنچه پیامبر پیامبر صلى الله عليه وسلم فرموده و یا به هر نحوی تایید کرده است، و نخستین آنها این است که او فرستاده خدا است و او را برای هدایت همه انسان‌ها و اجنه فرستاده تا وحی خداوند را بوسیله قرآ

تشيع معتقد است كه يك فرد مي‌تواند يك زن را هزاران بار نيز متعه نمايد و زن نيز مي‌تواند با هزاران شوهر متعه نمايد اين عقيده به روشنی مشخص مي‌نمايد كه متعه همان زنا و فحشاء است و الا چگونه مي‌تواند يك زن هزاران شوهر و يا يك مرد هزاران همسر داشته باشد.

صيغه و شروط آن در نزد تشيع آنچه تشيع به ذكر آن در عقد موقت معتقدند عبارتند از: 1- اجرت. 2- مدت. 3- عدم ميراث. 4- وجوب عده. از زراره روايت است كه امام جعفر صادق فرمودند: متعه با ذكر دو امر جايز مي‌گردد: 1- وقت معين. 2- اجر معين([1]). و ابو بصير روايت كه مي‌فرمايد: بر زن لازم است كه در نكاح متعه بگويد كه با شما به مدت چند روز و در مقابل چند درهم عقد موقت مي‌نمايم([2]). از اسماعيل بن فضل روايت است كه ايشان مي‌فرمايند از امام جعفر صادق درباره‌ى نكاح موقت پرسيدم ايشان فرمودند: مهريه

روش استدلال تشيع از آيه ﴿فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً﴾ علماء و انديشمندان تشيع از آيه فوق به حلت نكاح موقت فتوي داده‌اند و آن را قوي‌ترين و مستدل‌ترين آيه بر حلت نكاح موقت مي‌دانند ولي اين استدلال بنا به دلايل زير باطل است: اولاً: اين آيه جزيي از آياتي است كه درباره‌ى نكاح و ازدواج دائم نازل گرديده‌اند لذا آن نيز بيانگر نكاح دائم است نه نكاح موقت آنجايي كه خداوند متعال مي‌فرمايد: ﴿حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ و

افترائات تشيع بر صحابه تشيع براي جواز خرافات و بدعات خويش به صحابه گرامي و گرانقدر آن حضرت اتهامات و افترائات زيادي را بسته‌اند كه در اينجا به بخشي از افترائات تشيع بر صحابه خصوصاً بر ابن عباس و ابن عمر پرداخته مي‌شود. خويي در كتاب البيان في تفسير القرآن صفحه 315 درباره‌ى ابن عباس چنين مي‌نويسد: ابن عباس تا آخرين لحظه‌ي حيات خويش بر حلت نكاح موقت پافشاري و اصرار ورزيدند ولي كسي حرف او را نپذيرفت. اين سخن يكي از افترائاتي است كه بر ابن عباس بسته شده است و اگر از نظر علمي و فني نظريه ابن عباس


حديث
اِنَمَا الاَعمَالُ بِالنيَات و اِنَمَا لِکُل امرءٍ مَا نَوَي فمن کانت هجرته الي الله و رسوله فهجرته الي الله و رسوله
همانا اعمال بسته به نيت است و شخص بسته به نيتش بهره مي برد. پس کسي که هجرتش براي خدا و رسول باشد پس هجرتش براي‏ آنهاست
نظرسنجي

مؤثرترین کانال اهل سنت در هدایت شیعیان کدام است؟





خبرنامه